T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GENELGE
(2020/01)
İlgi: Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı ortak çalışması ile hazırlanan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı” 2020-2021
Kadına yönelik şiddet tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de önemli bir insan hakkı ihlali olarak kabul edilmektedir. Kadına yönelik şiddet; kadınların sosyal, ekonomik ve siyasal yaşamda yerlerini alma haklarından çeşitli biçimlerde yoksun kalmalarına, bunun da ötesinde fiziksel ve ruhsal sağlık sorunları yaşamalarına, sakat kalmalarına ve hatta yaşamlarını yitirmelerine neden olmaktadır.
Kadına yönelik şiddet, bir yandan aile içinde diğer yandan toplumsal alanda refah ve huzurun sağlanmasını engelleyen, sosyal ve ekonomik kalkınmanın önünde ciddi bir engel olan toplumsal sorundur.
Kadına yönelik şiddetle mücadelede toplumun tüm kesimlerinin ortak ve kararlı mücadelesini ve bütüncül bir yaklaşımı gerekli kılmaktadır. Kurum ve kuruluşun önleme, koruma, cezalandırma ve politika boyutuyla sürecin içinde yer alması önem arz etmektedir.
Valiliğimiz; kadına yönelik şiddetin kabul edilemez olduğu inancıyla çalışmalarını sıfır tolerans ilkesiyle, kadına yönelik şiddetle mücadelede yasal çalışmalar, eğitim ve farkındalık artırma çalışmaları, kurumlar arası işbirliği ve koordinasyonu artırma, şiddet mağduru kadınların korunması ve desteklenmesine yönelik kurumsal mekanizmaların güçlendirilmesi başlıkları altında çok boyutlu ve tüm tarafların katkısı ile kararlılıkla sürdürecektir.
Hazırlanan bu genelge “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı” nın 3.1.2.maddesinde öngörülen “Kadına Yönelik Mücadelede Yerel Aktörlerin Harekete Geçirilmesi İçin” yayımlanmıştır.
1- Kadına yönelik şiddetle mücadele çalışmalarında yerel risk faktörlerinin belirlenerek Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne bildirilmesi.
2- Kadına yönelik şiddetle mücadelede çalışma yürüten sivil toplum örgütleri ile diğer kurumların talep etmeleri halinde yukarda atfedilen koordinasyon kurumları tarafından imkanlar dahilinde eğitici görevlendirilmesi, eğitim malzemesi, salon tahsisi vb. desteğin sağlanması.
3- Kadına yönelik şiddetle mücadelede eğitici havuzu oluşturulması için bu alanda akademik eğitim almış, makaleleri bulunan veya bu alanda sertifikalı eğitici eğitimlerine katılmış personel isimlerinin Şubat ayı sonuna kadar Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne bildirilmesi.
4- Yerel medya mensuplarına, Kolluk Kuvvetleri ile Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü personeli tarafından “yazılı ve görsel paylaşımlarda dikkat edilmesi gereken hususlar” konusunda eğitim verilmesi.
5- Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca ailelere yönelik düzenlenen aile eğitimlerinde “kadına yönelik şiddet” konusuna yer verilmesi.
6- Koordinasyon Kurumlarının kadına yönelik şiddetle mücadele birimde görevli personel bilgilerinin Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne bildirilmesi.
7- Koordinasyon Planı’nın 7.1.2. maddesi gereği çalışmaların izlenmesi, değerlendirilmesi için İlgili Bakanlıklar ve Diyanet İşleri Başkanlığı temsilcilerince “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Teknik Kurulu” oluşturulması için kurumları adına karar verebilecek düzeydeki personelin belirlenerek Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne bildirilmesi.
8- Koordinasyon Planı’nın uygulanması ve izlenmesinde ihtiyaç duyulması halinde ilgili kurumlar tarafından geçici veya sürekli çalışma gruplarının oluşturulması.
9- Bu Genelge ve Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı iş ve işlemlerinin Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü sekretaryasında yürütülmesi hususunda;
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
|
|
Kadir ÇAKIR
|