Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

YOZGAT VALİLİĞİ
YOZGAT VALİLİĞİ
YOZGAT VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Geçmiş Dönem Valilerimiz İl Protokol Listesi Genelgeler İmza Yetkileri Yönergesi Yozgat Hakkında Logo
  • YOZGAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standarları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
29
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Mehmet Ali ÖZKAN
      • Vali Yardımcılarımız
      • Kaymakamlarımız
    • Valilik Birimleri
    • Tarihçe
    • Geçmiş Dönem Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Genelgeler
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Yozgat Hakkında
    • Logo
  • YOZGAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standarları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM

Kamu Hizmetlerinin Etkili ve Verimli Sunumu

T.C.

YOZGAT VALİLİĞİ

Özel Kalem Müdürlüğü

 

 

                                                                                                       20.06.2016
KONU   : Kamu hizmetlerinin etkili
       ve verimli sunumu

 

 

GENELGE (2016/1)

 
A-GENEL ESASLAR
30 Haziran 2016 tarih ve 2016/8864 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile atandığım Yozgat Valiliği görevine 10 Haziran 2016 tarihinde başladım.
Görev sürem içerisinde, hem birlikte kamu hizmeti sunacağımız her kademedeki kamu görevlilerimize ve hem de tüm vatandaşlarımıza daha etkin ve verimli hizmet sunumunu sağlamak üzere dikkate değer gördüğüm aşağıdaki hususların hatırlatılması uygun görülmüştür.
             Yozgat ilinde; etkin, verimli, hesap verilebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturması; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesi hedefimizdir.
          Kamu kurum ve kuruluşlarınca benimsenen misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefler çerçevesinde; uhdelerinde bulunan görevlerin, verimlilik etkinlik ve tutumluluk ilkelerine göre yürütülmesiyle, değişen ve gelişen vatandaş ihtiyaç ve taleplerinin karşılanabilmesi için İlimizde bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının görevlerinin ifası ve hizmetlerinin icrası esnasında uymaları gereken hususlar ile temel esaslar aşağıda bölümler halinde açıklanmıştır. Kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri iş bu genelgenin tüm personele duyurulmasını sağlayacakları gibi sorumlu oldukları kurum içinde uygulanmasını temin için de gerekli tertip ve tedbirleri mutlaka alacaklardır. Ayrıca bu genelge kurum yöneticileri görev değişikliklerinde selef-halef arasında tutanakla devir teslimi sağlanacaktır.        
          Kamu hizmetlerinin yürütülmesi ve sunulmasında meydana gelen değişimler ile kamu hizmetlerinin kalitesine ilişkin yeni talepler karşısında  devlet-vatandaş ilişkilerinde hizmet arzının daha etkin ve verimli kılınması zorunlu hale gelmiştir. Özellikle bürokratik işlemlerin aşırı yoğunluğunun zaman ve kaynak israfına yol açtığı, işlemleri uzattığı ve yönetimde verimsizliğe sebep olduğu açıktır. Bu itibarla kamu kurum ve kuruluşlarında iş akışı ve analizlerinin yapılması ile iş değerlendirme sisteminin kurulması suretiyle vatandaşlarımızın iş ve işlemlerini kolaylaştırıcı, hizmetlerde ise  sürat ve verimliliği artırıcı çalışmaların vakit geçirilmeden yapılması kaçınılmazdır.
Görevimiz esnasında; Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlara, demokratik teamüllere, hukukun üstülüğüne, temel insan hak ve özgürlüklerine saygılı, her türlü eylem ve işlemlerini hukuk ve adalet anlayışı  içinde yerine getirmeye özen gösteren, bürokratik engelleri ortadan kaldıran, sonuca ve sürece odaklı, pratik,karar alma süreçleri hızlı, hizmetleri takip edip sorgulayan bir anlayış, İdaremizin temel kuralları olacaktır.
İlimizde idarenin bütünlüğü esasından hareketle, mahalli idarelerimizle (Özel İdare, belediyeler ve köyler) olan ilişkilere özel önem verilecek, bu idarelerimizin tüm hizmetlerinin kanunların ve kamu vicdanının öngördüğü şekilde yürütülmesi için yol gösterici olunacak, karşılaştıkları sorunların çözümünde gerekli destek sağlanacaktır.
İl genelinde üretim ve istihdama katkı sağlayacak her türlü ekonomik girişimler desteklenecek, tarım ve hayvancılığın, modern teknikler kullanılarak geliştirilmesine önem verilecektir.
Kamu hizmetlerinin sunulmasında büyük görev ifa eden kamu binalarının yangınlardan ve sabotajlardan korunması için gerekli olan tüm koruyucu güvenlik tedbirleri alınacaktır.
Kamu kurumlarında ve tütün mamullerinin kullanımının yasaklandığı diğer tüm alanlarda bu yasağın uygulanması titizlikle takip edilecektir. Sigara yasağının bir kanun hükmü olduğu, ilgili ve görevlilere cezai bir sorumluluk yüklediği unutulmamalıdır. Bu amaçla daire amirleri, kendi dairelerinde kanun hükümlerini uygulayacaktır. Ayrıca, sigara yasağı uygulanmasının bulunduğu alanların denetiminden sorumlu olanlar görevlerini aksatmadan yürüteceklerdir. Kanunun öngördüğü yasağa uymayanlar hakkında ilgili kanun hükümlerine göre cezai yaptırım uygulanacaktır.
Kamu hizmetlerini sunarken; meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve basın-yayın (medya) mensupları ile ilişkilere önem verilecek ve bu kuruluşların kamu hizmetlerine destekleri sağlanacaktır.
*Devlete  Güven
Kamu görevlilerinden iyi davranış ve ilgi beklemek her vatandaşımızın anayasal hakkıdır.
          Devlet Memurları resmi sıfatlarının gerektirdiği itibar ve güvene layık olduklarını hizmet içindeki ve dışındaki davranışlarıyla göstermek zorundadırlar. Vatandaşlarımız ile kamu kurumları ve bunların personeli  arasında karşılıklı sevgi, saygı ve giderek güvene dayanan anlayış mutlaka yaratılacaktır. Tarihimizin derinliklerinden gelen gelenekleriyle devletine karşı büyük güven duyan vatandaşlarımızın bu güvenlerini sarsacak davranışlardan kesinlikle kaçınılacak, devlete olan güvenin artmasını sağlayacak tertip ve tedbirlerin alınmasıyla birlikte kamu kurum ve kuruluşlarının kapıları vatandaşlarımıza her zaman açık bulundurulacaktır.
*Tarafsızlık
          Devlet memuru, kendisine verilen görevleri yerine getirirken tam anlamıyla tarafsız bir tutum ve anlayış içinde bulunacaktır. Anayasamızın 10.maddesi ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 7.maddesinde Devlet Memurlarının herhangi bir siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef alan bir davranışta bulunamayacağı açıklanmıştır. Aynı maddede görevler yerine getirilirken de dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep ayrımı yapılamayacağı hükme bağlanmıştır. Kamu görevlileri, vatandaşlarımız arasında herhangi bir nedenle kesinlikle ayırım yapmayan tutum ve anlayış içinde olacaklar ve görev içinde ve dışında ki davranışlarında da resmi sıfatlarını zedelemeyecek tutum ve davranışlar içinde olacaklardır. Kamu görevlileri özel yaşantıları ile de toplumda güven ve saygınlık kazanmak zorunda olup çalışma saatleri dışındaki davranışlarında da yasalar, mahalli örf ve adetler ile toplum gelenek ve göreneklerine uygun hareket edecekler, vatandaşlarımızca hoş görülmeyen tutum ve hareketlerden kesinlikle kaçınacaklardır.
*Kamu Hizmet Standardının Sağlanması
          İlimizde; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturulması; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesi hedefimizdir. Bu bağlamda idarelerin uyması gereken usul ve esasları düzenleyen “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” gereğince kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülen çalışmalar takip altında tutulacaktır.
          Kamu kurum ve kuruluşlarınca benimsenen misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefler çerçevesinde; uhdelerinde bulunan görevlerin, verimlilik, etkinlik ve tutumluluk ilkelerine göre yürütülmesiyle değişen ve gelişen vatandaş ihtiyaç ve taleplerinin karşılanabilmesi için kamu personelinin niteliğinin arttırılmasına esas olmak üzere ilgili mevzuat çerçevesinde, personelin hizmet içinde eğitilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına ağırlık verilecektir.
Tüm kamu kurumlarında; elektrik ve su kullanımı ile telefon konuşmalarına ve kırtasiye kullanımına azami dikkat gösterilip, kesinlikle israf edilmeyecektir. Tüm kamu görevlileri görev yaptıkları kuruma ait binayı, hizmet araç ve gereçlerini, arşiv ve kırtasiyelerini bakımlı ve düzenli olarak koruyarak her zaman hizmete hazır halde tutacaklardır. Elektrik ve sıhhi tesisat kontrolleri düzenli olarak yaptırılacaktır. Resmi araç ve gereçler ile kırtasiye ve resmi telefonlar v.b. her türlü kamu malları, kesinlikle özel hizmette kullanılmayacak ve kullandırılmayacaktır.
Kamu araçları ve kamunun hizmetine verilmiş tüm araçlar, 237 Sayılı Taşıt Kanun hükümlerine uygun hareket edilerek kamu hizmetinde kullanılacaktır. Yetkili amirden araç görev izni almadan izinsiz araç kullanılmayacaktır. Araçların bakımlı ve temiz olarak, her zaman hizmete hazır halde bulundurmaktan daire amirleri ve araç sürücüleri sorumludur. Kamu hizmetine tahsis edilmiş araçlar, izin onayında belirtilen güzergah ve sürelere uygun olarak kullanılacak ve kesinlikle keyfi ve özel işlerde kullanılmayacaktır.
Daire ve birimlerimiz ile bağlı bürolarında kamu hizmet sunumu için kullanılan bilgisayar ve yazıcılar kamu hizmet gereklerinin dışında kullanılmayacaktır. Kamu hizmetlerinin gerektirmediği internet sayfalarına girilmeyecek ve bilgisayar üzerinde keyfi uygulamalardan uzak durulacaktır.
*Vatandaş Müracaatlarında Kolaylaştırıcı Uygulamalar Yapılması
          Kamu hizmeti anlayışında meydana gelen değişimler ile kamu hizmetlerinin kalitesine ilişkin yeni talepler karşısında devlet-vatandaş ilişkilerinde hizmet arzının daha etkin ve verimli kılınmasını zorunlu hale getirmektedir. Bürokratik işlemlerin aşırı yoğunluğunun zaman ve kaynak israfına yol açtığı, işlemleri uzattığı ve yönetimde verimsizliğe sebep olduğu açıktır.
Kamu kurum ve kuruluşlarından hizmet talebinde bulunan vatandaşlarımıza kesinlikle keyfi davranılmayacak, her şeyden önce vatandaşlarımıza karşı sorumlu olduğumuz anlayışına mutlaka ulaşılacaktır. Mevzuata uygun talepler, esas ve usullere uygun olarak yerine getirilecektir. Kanuna aykırı talepler ise kesinlikle yerine getirilmeyecektir. Vatandaşlarımızın Devlet Kapısından memnun ayrılması için özen gösterilecek ve gereken tedbirler alınacaktır. Bu bağlamda herkes kanun önünde eşittir. Herkes hukuki sınırlar içinde hakkını arayabilecek, hakkını savunabilecek ve haklı olduğu hususlarda hakkı teslim edilecektir. Vatandaşlarımız kamu hizmet birimlerinde güler yüzle karşılanacak, sorunların çözümünde yoruma ihtiyaç duyulan hallerde yorumlar hep vatandaşın yararına yapılacaktır.  Eğer gelen talep, imkan dahilinde değilse sebepleri anlatılacak ve çözüm için yol gösterici olunacaktır. Bugün git yarın gel şeklindeki davranışlardan kesinlikle uzak durulacaktır. Aksi yönde davrananlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Bunun yanı sıra adaletli, dürüst, çalışkan ve verimli kamu görevlilerini korumak ve ödüllendirmek ile yolsuzluk, rüşvet ve iltimas v.b. işlere alet olanlarıda cezalandırmak vazgeçilmez uygulamamız olacaktır.
Kamu kurumlarında ; daire amirleri ve diğer kamu görevlilerimiz ziyaretçilerini kabul ederken resmi işlerini aksatmamaya dikkat edecekler ve ziyaretçi kabulleri kısa tutulacaktır. Ziyaretçi bahanesiyle, hizmet talep eden vatandaşlarımız kesinlikle bekletilmeyecektir.
          Bu bakımdan ilimizde kamu kurum ve kuruluşlarında iş akışı ve analizlerin yapılması ile iş değerlendirme sistemlerinin kurulması suretiyle vatandaşlarımızın iş ve işlemlerini kolaylaştırıcı, hizmetlerde sürat ve verimliliği artırıcı çalışmaların vakit geçirilmeden yapılması ve özellikle imza yetkilerinin alt kademelere devredilmesi mutlaka sağlanacaktır.
          Hizmetlerin yürütümünü hızlandırmak, hizmetlerin doğrudan ilgili hizmet birimleri tarafından verilebilmesini sağlamak üzere özellikle imza yetkisi devri yapılarak vatandaşlarımızın idari iş ve işlemleri daha kısa sürede, zaman ve kaynak israfına yol açılmadan mutlaka neticelendirilecektir.
 
*Kamu Bilgi Sistemlerinde Birlikte Çalışabilirliğin Sağlanması
          İlimizde kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetleri sonucunda oluşan belgelerin kayıt altına alınması ve bu belgelerin istenildiği anda erişilebilir şekilde yönetilmesi, kurumsal faaliyetlerin ayrılmaz bir parçası ve bir kamu görevidir. Herkesin, her zaman, her yerden kolaylıkla ulaşabileceği şeffaf, verimli ve sade bir kurum yapısı günümüzde modern ve demokratik kurumların temel hedefi haline gelmiştir. Elektronik ortamda sunulan hizmetlerin ve e-kurum yapısının temelini elektronik bilgi sistemleri oluşturmaktadır.   Kamu kurum ve kuruşlarınca üretilen elektronik bilgi ve belgelerin idari, mali, hukuki ve tarihi gerekçelerle korunmasının sağlanması ve bunların gelecek nesillere aktarılması ancak standart belge yapılarının oluşturulması ile mümkündür.
          Birlikte Çalışabilirlik Esasları Rehberi, e-Dönüşüm Türkiye Projesi kapsamında; Ankara İlinde bulunan kamu kurum ve kuruluşları ile kamuya elektronik ortamda hizmet sunan tüm kuruluşlar arasında birlikte çalışabilirliğin sağlanması ve bu çerçevede; yetki ve sorumluluklar, esas ve prensipler, yöntem ve kriterler ile teknik standartların belirlenmesiyle yeni kurulacak Bilgi Sistemleri, Rehber’de yer verilen esas ve standartlara uygun hale getirilecektir. Halen kullanılan bilgi teknolojisi alt yapılarının rehberde belirtilen standartlara uygun olmayan unsurları, bütçe imkanları ve öncelikler çerçevesinde en kısa zamanda bu esaslara uyumlu hale getirilecektir.
*Dilekçe ve Bilgi Edinme  Hakkının Kullanılması
          Vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmaları Anayasamızın Kanunları ile teminat altına alınmıştır. Bu itibarla ilimizde  bulunan kamu kurum ve kuruluşlarına vatandaşlar tarafından yapılacak başvuruların  üzerine yapılan iş ve işlem sonuçları veya yapılmakta olan işlem safahatları  hakkında dilekçe sahiplerine mevzuatlarına uygun olarak ve süresi içerisinde mutlaka cevap verilecektir.
          Kamu kurum ve kuruluşları bünyesinde  3071 ve 4982 sayılı Kanunlar kapsamında yapılan  vatandaş başvurularının sonuç ve safahatlarının düzenli olarak izlenmesi amacıyla bilgisayar ortamında dilekçe ve bilgi edinme programlarının sürekliliği sağlanacak ve bilgi edinme uygulamasında bürokratik kültürden uzaklaşılarak insan odaklı hizmet kültürü hakim kılınacaktır.
 
 
*Çalışma Saatlerine Uyulması
          Kamu kurum ve kuruluşları yöneticileri,  görevli personelin çalışma saatlerine ve verimli çalışmayı sağlamak üzere gereken önlemleri alacaklar ve  konuyu titizlikle takip edeceklerdir. Gereken hassasiyeti göstermeyenler hakkında yasal işlem yapılacaktır.      
 Mesai saatleri dışında da kamu görevlisine yakışmayacak hal ve hareketlerden kesinlikle uzak duracaklar ve diğer insanlara müspet örnek olacak davranışlarda bulunacaklardır.
          Ayrıca kurum yöneticileri herhangi bir nedenle çalışma yerlerinden ayrılıp il dahilinde bir yere gittikleri takdirde arandıklarında bulunabilecekleri telefon no.su ile adreslerini sekreteryasında bulunduracaklardır. Kurum yöneticileri mesai saatleri dışında,  hafta tatilleri ile milli ve dini bayram günlerinde de ikametgahları dışında bulunabilecekleri yerler itibariyle acil hallere münhasır bilgi alınabilmesine esas olmak üzere kesintisiz haberleşmeyi sağlayacak tedbirleri mutlaka alacaklardır.
*Tasarruf Tedbirlerine Uygun Davranılması
          Ülkemizin en kısa süre içerisinde hızla kalkınabilmesi için bütçe imkanlarından yatırıma ayrılan payın çoğaltılması ve cari masrafların azaltılması gerekmektedir. Bunun temini için de hizmetlerin yerine getirilmesi sırasında yapılan harcamalarda dikkatli davranılması, tasarruf tedbirlerine uyulması ve gereksiz harcama ve ödemelerden mutlaka kaçınılması gerekmektedir.
          Kamu kurum ve kuruluşları; enerji, zaman, su, kırtasiye, her türlü bina, personel ve araç kullanımında hassas davranacak ve tasarruf tedbirlerine uygun davranılması hususunda gereken önlemleri alacaklar ve takip altında tutacaklardır.  Kamu kurum ve kuruluşları tarafından kaynakların en iyi şekilde kullanılmasına matuf olmak üzere zamandan, insan gücünden ve paradan tasarrufa müteallik tüm tertip ve tedbirler kesinlikle alınacaktır.
           Kaynakların en rasyonel bir şekilde kullanılmasına esas olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarının harcamalarında israfı önleyici tedbirler daha etkin ve yüksek sorumluluk anlayışı içerisinde alınacak ve kararlılıkla sürdürülecektir. Ülke ekonomisinde istikrarın mutlaka sağlanması ve ekonomik dengelerin süratle tesisi bakımından ilimizde kamu kaynaklarının etkin, verimli ve tasarruf ilkeleri içerisinde kullanılması hususu tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından behemehal sağlanacaktır.
*İnceleme ve Araştırma Yapılması ve Projeli Çalışmalara Ağırlık Verilmesi
          Her kurum kendisine ait görev ve hizmeti sürekli geliştirmekle ve daha rasyonel hale getirmekle yükümlüdür. Hizmetlerin geliştirilmeden ve aynı seviye ve nitelikte devam ettirilmesi başarı sayılamaz. Her yönüyle gelişen ve değişen dünyamızda yeni imkan ve teknolojiye uygun olarak hizmetlerin daha üst düzeylere götürülmesi, yeni nitelikler ve kalite kazandırılması zarureti tartışılmayacak kadar açıktır. Bunu sağlamak için her kurum yöneticisi kendi hizmet sahasında araştırma ve incelemeye yönelmeli, her geçen gün artan ihtiyaçlara göre çalışmalarını yönlendirmeli ve güçlendirmelidir. Her konuda proje yapılması ve bu suretle mevcut imkanların en iyi şekilde değerlendirilmesi hususu personelde alışkanlık haline getirilmelidir. Kaymakamlar ve kurum yöneticileri sosyal, kültürel ve ekonomik yönden yararlı gördükleri ve gerçekleştirilmesini önerdikleri konularda Valilik Makamına proje ile birlikle teklifte bulunmalı ve bu yöntem ile kendilerine Genel Bütçe veya Özel İdare Bütçesi veya çeşitli ajans ve fonlardan  imkan oluşturulmasını istemelidirler.
*Yatırım Hizmetlerinin Yürütülmesi ve İlçe Yönetimleri İle Koordinasyon
           Kamu kurum ve kuruluşları tarafından kaynakların en iyi şekilde kullanılması, sorunların yerinde çözülmesi, yatırım ve hizmetlerin daha etkin bir şekilde yürütülmesi bakımından zamanın, insan gücünün rasyonel kullanımı ve de bilgi akışının daha hızlı bir şekilde sağlanabilmesi için yatırım hizmetlerinin yürütülmesinde iş birliği ve koordinasyona özel önem verilecektir.
          Yatırımların gerçekleştirilmesinde kaynaklar ile hedefler arasında zamanın iyi kullanılması ve de kısaltılması ancak işbirliği ve koordinasyonla mümkün olabilecektir.
          Kamu kurum ve kuruluşları il yöneticileri,  ilçelerdeki hizmetler ile ilgili olarak öncelikle ilçe kaymakamları ile işbirliği ve koordinasyonu  sağlayacaklardır. Kurum yöneticileri veya diğer ilgililer ilçelere ait hizmetler konusunda ilçe kaymakamlarına mutlaka bilgi verecekler ve hizmeti birlikte yürütmek suretiyle işbirliğini gerçekleştireceklerdir.
          İl merkezi ve ilçelerdeki her türlü kamu yatırımlarının her safhası kaymakamlarca ve kurum yetkililerince denetlenip takip edilecektir. Bazı yatırımların, merkezi idare tarafından yapılıp kontrol ediliyor olması bizim sorumluluğumuzu ortadan kaldırmamaktadır. Bu amaçla ilimizdeki tüm yatırımlar izlenip raporlanıp sonuçlandırılacaktır.
*Tek Adımda Yatırımda Girişimcilere Destek Verilmesi
          İlimizin dışarıya açılması için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Bu çerçevede, ilimizde yatırım yapmak isteyen müteşebbislerin kamu kurum ve kuruluşlarında karşılaştıkları sorunlarının ivedilikle mahallinde çözülebilmesi amacıyla, sanayiciler ve girişimcilerin sorunlarını dinlemek, çözüm üretmek, girişimcilere yönelik bilgilendirme, rehberlik ve mahallinde bulunan cazip yatırım alanları konusunda tanıtıcı faaliyetlere ağırlık verilmesi sağlanacaktır.      
          Yozgat’ta Tek Adımda Yatırım Uygulamasının aksaksızca yürütülmesine esas olmak üzere yatırım yapmak isteyen müteşebbislere tüm kamu kurum ve kuruluşlarınca gereken yardımlar yapılacak ve destek verilecektir.
*İhale ve Kabul İşlemlerinde Açıklık ve Rekabet İlkelerinin Sağlanması
          Kamu ihalelerinde önceden ve ihale sırasında ve ihale sonrasında açıklık ve rekabet ilkeleri mutlaka sağlanacaktır.
          Tüm ihale ilanları kurumların web sitesinde yayınlanacaktır.
          Kamu İhale Kanunu, Yönetmelikler ve Kurum Kararlarına mutlaka uyulacak ve kamu kaynakları mevzuatına uygun kullanılacaktır.
          Kurum yöneticileri, yatırım programlarına giren iş ve hizmetlerin gerçekleştirilmesi amacıyla yapılan ihaleler ile geçici ve kesin kabul işlemleri hakkında İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğüne ve ilgili ilçe kaymakamlığına yazılı olarak bilgi vereceklerdir.    
          İhale komisyonlarında mevzuat hükümlerine göre görev alacak uzman personel iyi seçilecek, ihale ve muayene komisyonlarında önceden görev almış ancak haklarında adli, idari ve disiplin bakımından soruşturmaları devam edenlere aklanana kadar komisyonlarda kesinlikle görev verilmeyecektir.
*Saydamlığın Arttırılması ve Yolsuzluklarla Mücadelenin Güçlendirilmesi
          Kurum yöneticileri; rüşvet, zimmet, irtikap, ihtilas, ihalelere fesat karıştırma, görevi kötüye kullanma, iltimasla kendine veya başkalarına menfaat sağlama gibi yasa dışı davranışlarla mücadele etmeyi öncel görev olarak kabul edecektir. Kamuda, gücünü kötüye kullanan görevlilerin bulunmasına ve barınmasına asla imkan verilmeyecektir. Kurum yöneticileri kendi kurumlarını ilgilendiren veya kurumlar içinde meydana gelen her türlü yolsuzluk olay ve iddialarını öncelikle öğrenmek, tespit etmek, gerekli yasal işlemlere derhal başlamak veya yetkili mercilere intikal ettirmekle yükümlüdür. Kendi kurumunda uzun süre devam eden yolsuzluklardan dolayı haberi olmayan kurum amirlerinin de sorumlu olacağı gözden uzak tutulmamalıdır.
          Ayrıca tüm kamu personelinin mal bildirimleri uygulaması takip edilecek ve saydamlık arttırılarak yolsuzluklarla mücadele aralıksız olarak sürdürülecektir.
*Yasal Emrin Uygulanması
          Yetkili amir ve mercilerden alınan ve yasaya uygun olarak verilen emirler noksansız olarak ve derhal yerine getirilecek, astlara verilen emirlerin zamanında ve noksansız olarak uygulanması da temin ve takip olunacaktır.
          Alınan emir ve talimatın uygulanması ile özellikle sonuçlarının emir veren mercilere ivedilikle bilgilendirilmesi sağlanacaktır. Yasalara aykırı emirler, gerek veren ve gerekse yerine getiren için de suçtur. Mevzuata aykırılığı açıkça belli olan emir; hangi makam ve merciden verilirse verilsin  hiçbir şekilde yerine getirilmeyecektir.
* Sendikal Gelişmelerin Desteklenmesi
Demokratik ve sosyal hukuk devleti ilkesinin en önemli gereklerinden birisi de hiç kuşku yoktur ki  örgütlenme özgürlüğünün sağlanmasıdır. Örgütlü toplum,  demokratik toplum düzenini ve katılımcı yönetimi gerçekleştirmenin vazgeçilmez şartıdır. Devletimizin de taraf olarak onayladığı uluslararası sözleşme ve belgeler ile Anayasa başta olmak üzere iç hukuk  düzenlemelerimizde, memurlar dahil tüm çalışanların kurulmuş bulunan sendikalara üye olabilmeleri, sendikalar ve üst kuruluşlarının amaçları doğrultusunda faaliyette bulunabilmeleri, örgütlenme özgürlüğü kapsamında güvence altına alınmıştır.   
 Toplu görüşme süreçlerinde Kamu İşveren Kurulu ile yetkili kamu görevlileri sendikaları ile mutabakata varılan konularla ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarınca sözleşme ve mevzuat hükümlerine mutlaka riayet edilecektir.
* Resmi Yazışmalar ve Kurum Tabelalarının Mevzuata Uygun Hale Getirilmesi
Kamu kurum ve kuruluşları; gerek yazışmalarında ve gerekse kurum tabelalarında ilgili mevzuat hükümlerine uygun davranacaklardır.
Resmi yazışmalar, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usul Hakkında Yönetmelik ile Valilik İmza Yetkileri ve Yetki Devri Yönergesine uygun olarak yapılacaktır. Yukarıda belirtilen kurallara aykırı olarak yapılan yazışmalar kurumlar arasında gereksiz sürtüşmelere sebep olduğu gibi, bu kurumlar tarafından verilen kamu hizmetlerini de olumsuz etkilemektedir. Öte yandan, Mülki Makam aracılığı ile yapılması gereken yazışmalar usulüne uygun olarak yapılacaktır. Gizli yazışmalar tabi olduğu usule göre yapılacaktır.
İlimizde bulunan kamu kurum ve kuruluşları, gerek kurum tabelalarında ve gerekse yaptıkları yazışmalarda ki kurum unvanlarını, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ve 3046 Sayı Kanunda tanımlanan idari bağlılığı gösterecek şekilde ve mevzuatta belirlenen usul ve esaslarına uygun hale getireceklerdir.
* Enerji Verimliliği Hareketinin Kararlılıkla Sürdürülmesi
Doğal enerji kaynaklarının kıtlığı, enerjiye olan talebin artışı ve hammadde fiyatlarındaki yükselmeler sonucunda dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de enerjinin daha verimli kullanılmasına yönelik önlemler gündeme gelmektedir. Bu bağlamda; elektrik enerjisi öncelikli olmak üzere,  enerjinin her noktada verimli ve etkin kullanılması ve israfının önlenmesi amacıyla, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla başlatılan “ULUSAL ENERJİ VERİMLİLİĞİ HAREKETİ” kararlılıkla sürdürülecektir.   
Ülkemizde elektrik enerjisinin önemli bir bölümü aydınlatma amacıyla kullanılmaktadır. Teknolojik araştırmalar sayesinde aydınlatmada kullanılmakta olan plastik ampuller yerine, 5/1 oranında elektrik sarfiyatıyla aynı verimi sağlayan tasarruflu ampuller (kompakt floresan) geliştirilmiştir. Ortalama üç ay içerisinde kendi maliyetini karşılayacak oranda enerji tasarrufu sağlayan tasarruflu ampullerin, tüm kamu kurum ve kuruluşlarında yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte aydınlatma amacıyla kullanılan elektrik enerjisinden yüzde 80’ e varan oranda tasarruf sağlanabilmektedir.    
İlimizdeki tüm kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler ve kamu kurumu niteliğindeki meslek odaları kendi sorumluluklarında bulunan yerlerdeki mevcut akkor flamanlı lambaları tasarruflu ampullerle değiştirilmesi çalışmalarını sürdüreceklerdir.
 
Şehit ve Gazi Aileleri ile Gaziler ve Dezavantajlı guruplara Pozitif Ayrımcılık Gösterilmesi
Milletimizin sahip olduğu milli ve manevi değerlerine saygılı olunacak, Milli Bayramlar ve Anma Günlerinde yapılan törenlere en yüksek düzeyde katılım sağlanacaktır. Şehit Ailelerimiz ve Gazilerimizle her zaman yakından ilgilenilecektir.
Şehit nurlanmış, gazi onurlanmış kişidir. Bu vatan için bedel ödemiş şehit ve gazilerimizin yakınlarının kamu birimlerindeki işlerinde özenle hizmet edilecek ve saygı ve sevgide kusur edilmeyecektir.
Diğer yandan dezavantajlı grupların memnuniyetini artırıcı çalışmalar yapılarak insanlık onurunun gerektirdiği hayat standartlarının sağlanmasına çalışılacaktır.
* Kamuya Açık Binalarda Mimari Engellerin Kaldırılması
İlimizde dezavantajlı guruplara pozitif ayrımcılık uygulanarak hayat standartları arttırılacaktır. Bu gelişmiş toplumların önemli vasıflarından birisidir. İlimizdeki engelli vatandaşımızın  kamu hizmetlerinden yararlanmaları esnasında özellikle kamuya açık binaların mimari engelleri ortadan kaldırılacaktır. Bu tür engellerin olması ülkemizdeki ayıplardan birisidir. Kamuya açık binalarda mimari engellerin kaldırılması, engellilerin gerek hizmetlerden yararlanmaları ve gerekse toplumla uyumlaşmaları bakımından mutlaka faydalı olabileceği değerlendirilmektedir.   
Bu itibarla, ilimizde bulunan engelli vatandaşlarımızın kamu hizmetlerinden yararlanmalarına esas olmak üzere kamuya açık binalarda mimari engellerin kaldırılması çalışmalarına derhal başlanacaktır.
Kamuya açık binalarda koridor, merdiven ve rampa eğilimleri ile asansör, WC standartları bir kez daha gözden geçirilecek, gerekli iyileştirici tadilatlara  derhal başlanarak konuya gerekli hassasiyet gösterilecektir.
* Türk Bayrağı Kanunu
Türk Bayrağı Kanunu hükümleri uyarınca, Bayrağımızın onur ve estetiğine uygun saygının her zaman ve her yerde gösterilmesi esastır.
Karayolları güzergâhlarında faaliyette bulunan akaryakıt istasyonlarında, dinlenme tesisleri ile mesken ve iş yerlerinde asılan bayrakların soluk, yırtık veya buruşuk oldukları ile boyasız, ipsiz ve eğri direklere asıldığı müşahede edilmektedir.
Türk bayrağı ve direklerinin, Kanun ve Tüzük hükümlerine uygunluğunun sağlanması ile denetlenmesinde ortaya çıkan kayıtsızlık asla kabul edilemez.
İş bu emrin alınmasına müteakip başta İlçe Kaymakamlıkları olmak üzere, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü ile Belediye Başkanlıklarınca sorumluluk alanlarında bulunan akaryakıt istasyonları, dinlenme tesisleri, kamu ve özel iş yerleri ve meskenlere asılan Türk Bayrakları mevzuatına, milli onur ve estetiğine uygun hale getirilecektir.     
İstiklal ve egemenliğimizin sembolü Türk Bayrağının mevzuatına, milli onur ve estetiğine uygun bir şekilde Yozgat ili semalarında dalgalandırılmasında gerekli hassasiyet gösterilecektir.
* Basın Organlarına Her Türlü Kolaylığın Gösterilmesi ve Basına Bilgi Verilmesi
Kamu kurum ve kuruluşları, Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü aracılığıyla,  periyodik teknik hizmetleri taalluk eden bilgiler de dahil olmak üzere basın ve yayın organlarına her türlü kolaylık gösterilerek bilgi ulaştırılacak ve basına bilgi akışında her türlü yardım sağlanacaktır.
Yönetimde açıklık ilkesi esası içerisinde vatandaşlarımızın bilgi sahibi olma hakkına önem verilecek ve kamu oyunu ilgilendiren hususlarda basının bilgilendirmesinde gerekli hassasiyet mutlaka gösterilecektir.    
657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 15. maddesi uyarınca Basına bilgi verilmesi İllerde sadece Valiler veya yetkili kılacağı bir görevli tarafından yapılmaktadır. Kurum amirleri, görev alanlarındaki teknik konular konusunda basına bilgi verebileceklerdir. Ancak kamuoyuna malolacak ve yoruma ihtiyaç duyulan hallerde açıklamalar bizatihi Valilik tarafından yapılacaktır. Kurum amirleri, basın ve yayın organlarını izleyerek kurumlarını ilgilendiren konularda Valilik Makamına ivedilikle bilgi vereceklerdir. Ayrıca İl Basın ve Hakla İlişkiler Müdürlüğü tarafından gönderilen haber ve yazılar kısa zamanda incelenecek ve sonuçlar hakkında yazılı ve sözlü bilgi verilecektir. Bu hususta tüm birimler İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü ile koordinasyon halinde olacaklardır.
 
B- DENETİM
* Teftiş Sonuçlarının Yerine Getirilmesi
Her türlü teftiş ve denetim sonucunda düzenlenen teftiş raporları Kaymakamlar ve Kurum Yöneticileri tarafından madde madde incelenecek, görülen hatalı işlemler ile noksanlıkların düzeltilmesi ve tamamlanması temin ve takip olunacaktır. Periyodik şekilde yapılan teftişlere ait raporlar zaman zaman ele alınarak hataların tekrarına göz yumulmayacaktır. Teftiş raporlarına göre işlem yapılmasının sağlanması, kamu yönetiminde pek çok aksaklığın giderilmesi sonucunu da sağlayacaktır.       
Vali Yardımcıları, İlçe Kaymakamları ve Kamu Yöneticileri kendilerine bağlı kuruluşlar ile alt birimleri bir program dahilinde denetleyecekler; önceki denetimlerde tespit edilen eksikliklerin giderilip giderilmediğini bilhassa inceleyecekler ve gereğini yapacaklardır.
Denetimden amaç, tenkit etmekten ziyade hizmetlerin daha etkin, verimli ve süratli yürütümünü sağlamak ve noksanlıkların telafi edilmesidir. Bu nedenle Vali Yardımcıları,  Kaymakamlar ile kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri sorumlu oldukları birimlerinde bu esaslar dahilinde denetime ağırlık verecekler ve ilimizde etkin, verimli ve süratli hizmet verilmesi mutlaka sağlanacaktır.
Başarıya ulaşmamız, tüm kamu görevlilerimizin uyumlu, gayretli ve fedakar çalışmaları ile mümkün olacaktır. Bu ise, üstün bir görev anlayışı içinde olmayı ve çalışma disiplini içerisinde hareket etmeyi gerektirir.
Yukarıda belirtilen tüm hususların, kurum ve birim amirleri tarafından okunarak, dairelerindeki tüm personele duyurulmasını, bu emirlere uyum konusunda azami gayret ve dikkat gösterilmesini temenni eder, tüm kamu görevlilerimize yürüttükleri kamu görevlerinde üstün başarılar dilerim.
 
Kemal  YURTNAÇ
     Yozgat  Valisi    
                                                                                                                                                                                                      
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Karatepe Mahallesi, Hoca Ahmet Yesevi Caddesi No:57, 66100 Yozgat Merkez/Yozgat
0354 212 1565 - 0354 212 4908 - 0354 212 2203 - 0354 212 2207 - 0354 212 3643 - 0354 212 4337
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız